La publicitat al descobert

El documental espanyol "La publicidad al descubierto" té com objectiu mostrar al consumidor el funcionament de la publicitat, com aquesta li sedueix, instant ser crític cap a ella. Planteja en el seu desenvolupament donar resposta a quatre qüestions:
  1. Què és la publicitat?: Breu ressenya històrica, relació amb la societat de consum, vincle amb el desenvolupament de les tecnologies, objectius de la comunicació persuasiva (breu distinció entre publicitat, propaganda i campanyes). Objectius de la publicitat.
  2. Tipus de publicitat: publicitat ‘urbana’ (tanques, marquesines, autobusos...), spots televisius, tascons en ràdio, impresos en premsa, Internet, publicitat interactiva en televisió....
  3. Processos persuasius: la visió parcial dels missatges publicitaris: la seducció en el missatge.
  4. Discursos narratius: des del punt de vista de la imatge i del so i el text. Construcció narrativa de l'spot publicitari. Recursos formals i expressius: apel·lació a emocions, models socials, mites, la venda de la felicitat, etc.