
- Accés a la publicació -
- Accés a la pàgina -
El ciberbullying és un fenomen de gran rellevància per la seva prevalença, la gravetat de les seves conseqüències i les dificultats que presenta per a la seva prevenció.. Per això, el seu tractament ocupa un lloc destacat en les prioritats institucionals d'un gran nombre de països de tot el món i, especialment, a Europa. Quan es produïx entre nens, nenes i adolescents, els efectes poden ser devastadors, ja que es deriven de l'ús nociu de tecnologies tan poderoses i quotidianes com Internet i la telefonia mòbil. Independentment que es manifesti o no en el context escolar, la comunitat educativa ha de conèixer quin és la millor forma de detectar-lo, afrontar-lo i eradicar-lo, per a poder així contribuir al desenvolupament òptim de l'alumnat. Aquesta no és tasca fàcil a causa de les singulars característiques de l'assetjament per mitjà de les noves tecnologies: anonimat, immediatesa, efecte en cadena, alta disponibilitat, diversitat de canals i procediments, entre uns altres.
Aquest protocol, realitzat per un equip multidisciplinar d'experts en pedagogia, sociologia, psicologia, noves tecnologies i dret pretén aportar una guia d'actuació als centres educatius davant situacions d'aquesta naturalesa que es presentin en l'àmbit escolar així com facilitar l'enteniment de les claus implicades en els problemes de ciberconvivència.
Font: Hautatzen.
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada